СТРАТЕГІЇ КОНКУРЕНЦІЇ ТА ЇХ РОЛЬ В ЕКСПАНСІЇ ПІДПРИЄМСТВ НА ГАЛУЗЕВІ РИНКИ

Автор(и)

  • Володимир ПАНЧЕНКО Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка Автор https://orcid.org/0000-0002-4927-0330
  • Андрій КІБЛИК Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка Автор

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-312-6(2)-31

Ключові слова:

конкурентні стратегії, економічна конкуренція, конкурентоспроможність підприємств, методологія, види економічної діяльності

Анотація

У дослідженні розкрито актуальність проблеми ухвалення, формування та реалізації стратегії конкуренції задля подальшої успішної експансії підприємств (їх продукції) на нові ринки. Метою дослідження стало вдосконалення теоретико-методичних та прикладних засад формування і реалізації стратегій конкуренції підприємств з метою здійснення ефективного просування їх продукції на ринки зі врахуванням галузевої специфіки стану конкурентоспроможності і конкуренції на них. Визначено ключові питання, які потребують своєї відповіді перед формуванням стратегії суб’єкта господарювання у сфері економічної конкуренції. Розроблено матрицю: «рівень конкуренції на ринку – фінансово-економічні можливості бізнесу» та здійснено позиціонування на ній різних типів конкурентних стратегій підприємства. Запропоновано 9 типів конкурентних стратегій – унікалізації пропозиції, інтенсивного захоплення, екстенсивного просування, інклюзії елементів пропозиції, диверсифікації маркетинг-міксу, протиставлення переваг, розвитку ринку, партнерства у експансії, тотального поглинання – які можуть обиратися суб’єктами господарювання задля експансії на різні типи ринків за різних фінансово-економічних можливостей. Визначено 4 типи конкурентів (альтернатив ведення конкурентної боротьби): вундеркінди маркетингу, інвестиційні титани, нереалізовані гіганти, перспективні стартапери.

Завантаження

Опубліковано

29.12.2022

Як цитувати

ПАНЧЕНКО, В., & КІБЛИК, А. (2022). СТРАТЕГІЇ КОНКУРЕНЦІЇ ТА ЇХ РОЛЬ В ЕКСПАНСІЇ ПІДПРИЄМСТВ НА ГАЛУЗЕВІ РИНКИ. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 312(6(2), 184-188. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-312-6(2)-31