ОСОБЛИВОСТІ МАРКУВАННЯ ТОВАРІВ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Вікторія ВАСЮТА Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Автор https://orcid.org/0000-0002-7469-3968
  • Аліна КАЛЕМБЕТ Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Автор https://orcid.org/0000-0001-7265-1337
  • Євгенія ГВОЗДЕЦЬКА Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Автор

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-312-6(1)-4

Ключові слова:

маркування, споживач, виробник, воєнний стан, якість продукції, безпека продукції, упаковка

Анотація

У статті висвітлюються питання маркування в Україні, його особливості та правила. Проаналізовані основні закони України, що регламентують процес маркування. Розкрито поняття «маркування» як вид інформації про товар, який хоче придбати споживач. Автори наголошують, що  Конституцією України чітко встановлюється правило, що кожен має право на доступ до достовірної інформації про якість харчових продуктів та предметів побуту. Відповідно до цього жоден виробник не має права нехтувати цим правом споживача. Особливу увагу приділено правилу щодо маркування в Україні виключно українською мовою, що передбачено у Законі України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Розглянуто основні цілі упаковки, а саме, захист предмета торгівлі і гарантія її цілісності, зручне транспортування і зберігання та практичність використання, що є важливим з екологічної точки зору. Зазначено основні особливості маркування на період воєнного стану. Важливим засобом протидії поширенню контрафактної і фальсифікованої продукції, на думку авторів, є саме маркування. Цим вирішується проблема забезпечення якості і безпеки продукції.

Завантаження

Опубліковано

29.12.2022

Як цитувати