ПАРАДИГМА ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-326-64Ключові слова:
парадигма, стратегії, цифрова трансформація, цифрові технології, цифровізація, бізнес-процесиАнотація
Стаття присвячена актуальній проблемі обґрунтуванню науково-методичних положень та розробці практичних рекомендацій щодо парадигми цифрової трансформації бізнес-процесів підприємств. Визначено п’ять основних областей, які охоплює цифрова трансформація; дано визначення дефініції «цифрова трансформація» як інтеграції цифрових технологій у всі сфери бізнесу, що докорінно змінює принципи роботи підприємства та надання цінності клієнтам. Розкрито переваги, які отримують підприємства, що здійснюють перехід до парадигми цифрової трансформації. Обґрунтовано етапи формування стратегії цифрової трансформації. Представлено компанії, які успішно застосували цифрові технології для трансформації свого бізнесу в різних сферах діяльності: Walmart у роздрібній торгівлі, Клініка Майо – медичні послуги, інвестиційний банк Goldman Sach, туристична та готельна компанія Airbnb, виробник автомобілів Toyota.