АДАПТАЦІЯ ЦІНОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВ ДО КРИЗОВИХ ВИКЛИКІВ НА ОСНОВІ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-326-43Ключові слова:
маркетингова стратегія ціноутворення, методи ціноутворення, ціноутворення на основі поведінки, кризові явищаАнотація
У статті розглянуто та систематизовано маркетингові стратегії та методи ціноутворення, які широко використовуються сучасними підприємствами. Визначено особливості їх застосування, трансформації в умовах виникнення кризових явищ. Розглянуто роль маркетингових досліджень у вирішенні стратегічних питань формування цінових стратегій підприємств в умовах кризових ситуацій. Під поняттям «кризові явища» розглянуто економічні кризи, пандемії, політичні турбулентності, війни. Наведено фактори впливу на зміну цінових стратегій підприємств відповідно до природи кризових явищ. Досліджено вплив штучного інтелекту на зміни в ціноутворенні. Розглянуто особливості формування та коригування цінових стратегій підприємств в умовах прояву кризових явищ на прикладі виникнення та динамічного поширення пандемії COVID-19, розгортання повномасштабної війни рф проти України. Наведено основні методи трансформації маркетингових цінових стратегій під впливом кризових явищ.