ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ КОМПАНІЙ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-320-4-14

Ключові слова:

екосистема, інновації, інноваційний потенціал компанії, інноваційний розвиток, конкурентоспроможність, цифровізація

Анотація

Розкрита актуальність проблеми формування інноваційного потенціалу компаній в Україні. Аналізуються питання взаємозалежності процесів цифрової трансформації та формування інноваційного потенціалу компаній в сучасних умовах. Уточнено сутність поняття «інноваційний потенціал компанії». Розроблена модель функціонально-структурної декомпозиції формування інноваційного потенціалу компанії як є основи для глибокої систематизації та вивчення інноваційних процесів, що протікають у компанії.

Проаналізована динаміка розвитку інноваційної активності українських компаній. З’ясовано, що в Україні процеси цифровізації на макрорівні впроваджуються динамічніше, ніж на мікрорівні. Виявлено тенденцію зниження інноваційної активності вітчизняних промислових підприємств протягом останніх понад 20 років. Аргументовано, що наша країна здійснює окремі кроки щодо створення сприятливої екосистеми для розвитку цифрових технологій та формування інноваційного потенціалу бізнесом. Розкриті причини, які знижують інноваційну активність українських компаній, сповільнюють процеси цифрової трансформації, ускладнюють процес формування інноваційного потенціалу: дефіцит фінансових ресурсів, низький рівень національного науково-технічного потенціалу, недосконалість нормативно-правової бази щодо захисту прав та інтересів інноваторів, низький рівень інноваційної культури в країні, превалювання короткострокового мислення над довгостроковим через високу турбулентність зовнішнього середовища, надмірна бюрократизація процедур адміністрування інновацій, зростання дефіциту кваліфікованих кадрів. низький платоспроможний попит на інновації на внутрішньому ринку тощо.

Сформульовані пропозиції щодо створення сприятливих умов для інтенсифікації процесів цифровізації діяльності компаній і розвитку інноваційного потенціалу.

Завантаження

Опубліковано

29.06.2023

Як цитувати

ФИЛЮК, Г., & СІ ЦО, Ч. (2023). ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ КОМПАНІЙ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 320(4), 100-105. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-320-4-14