ПІДПРИЄМСТВА ОПТОВОЇ ТОРГІВЛІ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

  • Олена ВЕНГЕРОВА Таврійський держаний агротехнологічний університет ім. Дмитра Моторного Автор https://orcid.org/0009-0004-3048-4226

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-346-5-35

Ключові слова:

оптова торгівля, оптовий товарооборот, воєнний стан, оптові підприємства, бізнес-стійкість

Анотація

У статті досліджено стан і особливості діяльності підприємств оптової торгівлі в Україні в умовах воєнного стану. Розкрито роль оптової торгівлі як посередника на товарному ринку та її функції. Проаналізовано динаміку кількості підприємств у сфері оптової торгівлі і встановлено зростання числа нових оптових компаній, зареєстрованих під час воєнного стану. Виявлено основні чинники впливу війни на оптову торгівлю, зокрема порушення логістики, труднощі постачання, зміни споживчого попиту, дефіцит кадрів та обмеження фінансових ресурсів. Встановлено, що попри масштабні втрати і виклики, український бізнес продовжує функціонувати навіть в умовах війни, а оптовий сектор демонструє адаптивність та стійкість. Наведено актуальні статистичні дані воєнного часу: оптова торгівля входить до провідних сфер підприємництва за кількістю новостворених суб’єктів, частка оптовиків серед нових великих платників податків у 2022–2023 рр. була найбільшою. Зроблено висновки щодо тенденцій та перспектив розвитку оптової торгівлі у воєнний період.

Завантаження

Опубліковано

16.10.2025