ЯК ПОВЕДІНКОВІ ФАКТОРИ ВПЛИВАЮТЬ НА ESG-РІШЕННЯ У ФІНАНСОВИХ СТРАТЕГІЯХ ПІДПРИЄМСТВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-346-5-22Ключові слова:
ESG-принципи, когнітивні упередження, фінансова стратегія, корпоративне управління, поведінкові фінансиАнотація
У статті досліджено вплив поведінкових факторів на інтеграцію ESG-принципів у фінансові стратегії підприємств. Окрім традиційних економічних та регуляторних чинників, акцент зроблено на поведінкових аспектах, зокрема когнітивних упередженнях, особистісно-лідерських характеристиках, особливостях організаційної культури та зовнішньому тиску стейкхолдерів як важливих детермінантах ESG-рішень. Обґрунтовано, що саме ці чинники часто пояснюють відмінності у глибині та послідовності впровадження ESG-орієнтованих фінансових стратегій за схожих зовнішніх умов. Запропоновано узагальнену матрицю поведінкових детермінант із відповідними управлінськими важелями, які дозволяють посилити позитивний вплив ESG на фінансові стратегії підприємства. Результати дослідження можуть бути корисними для фінансових менеджерів, аналітиків та керівників, які прагнуть забезпечити ефективну та стійку трансформацію корпоративних фінансів відповідно до вимог сталого розвитку.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Олексій ЗАХАРКІН, Людмила ЗАХАРКІНА (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

