ВІЙСЬКОВИЙ ЗБІР: ІСТОРИЧНІ ВИТОКИ, ОСОБЛИВОСТІ АДМІНІСТРУВАННЯ ТА ПОДАЛЬШІ ВЕКТОРИ ВДОСКОНАЛЕННЯ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-344-4-58Ключові слова:
доходи, податки, надзвичайне оподаткування, військовий збір, видатки на оборону, війна, Державний бюджет, форс-мажорАнотація
У статті досліджуються питання еволюція військового збору як різновиду надзвичайного оподаткування, що формується та застосовується державою за умови настання форс-мажорних обставин. Зроблено висновок, що для України надзвичайне оподаткування не є чимось новим, адже у нас вже існував збір до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення. Військовий збір в Україні було запроваджено влітку 2014 року, у якості додаткового джерела бюджетних доходів, який мав би мати цільовий характер використання. За способом справляння він являв собою надбавку до у розмірі 1,5 відсотка до загальнодержавного податку на доходи фізичних осіб і відносився до консенсусних податків. Для податку характерна низька фіскальна ефективність. Аналіз особливостей його адміністрування засвідчує, що, не дивлячись на тимчасовий характер його справляння, існує нагальна потреба у «легалізації» цього платежу в Податковому кодексі України, особливо із врахуванням змін у його сплаті, які вступили в силу із 01 січня 2025 року, а також необхідність у більш справедливому розподілі податкового навантаження за цим податком між українським суспільством та зміна парадигми його застосування.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Олександр ФРАДИНСЬКИЙ, Даша КОНОВАЛЬЧУК, Вікторія КАРАВАН (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

