ФІНАНСУВАННЯ КРАФТОВОГО БІЗНЕСУ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ РОЗВИТКУ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-344-4-14Ключові слова:
крафтовий бізнес, малий та середній бізнес, підприємництво, фінансування, гранти, інвестиціїАнотація
У статті досліджено теоретичні та методичні основи фінансування крафтового бізнесу. Виділено моделі фінансування крафтового бізнесу, а саме: самофінансування, формальне та неформальне фінансування. Визначено, що самофінансування відбувається за рахунок власного капіталу, формальне фінансування забезпечується шляхом банківського кредитування, небанківського фінансування, грантів, пільгового фінансування, венчурних фондів. Неформальне залучення додаткових ресурсів передбачає пряме фінансування пов’язаних осіб, Р2Р фінансування, краудфандинг. Також у процесі дослідження було виділено ознаки крафтового бізнесу з точки зору фінансування, а саме: в основному представлений малими та середніми підприємствами, що визначає специфіку кредитних відносин; несерійне виробництво; високий рівень кредитного ризику; бізнес практично не масштабується; не передбачається франчайзинг; незначні обороти підприємства; низька рентабельність підприємств; низька вартість товарно-матеріальних запасів; поєднання функцій власності і менеджменту; нестабільність попиту на крафтову продукцію. За результатами дослідження зазначено, що банківський кредит залишається класичним способом фінансування. Також крафтові підприємства отримують кошти шляхом участі у конкурсах на отримання грантів. Перспективними інструментами фінансування крафтової діяльності є залучення венчурного капіталу, збір коштів через краудфандингові платформи.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Юлія ГАРКУША (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

