КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ ІННОВАТИЗАЦІЇ БАНКІВСЬКОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ ТА ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-344-4-1Ключові слова:
інновації, банківський бізнес, компаративний аналіз, зарубіжні країни, інноватизаціяАнотація
Інновації стали ключовим фактором успіху в сучасному банківському бізнесі, сприяючи підвищенню ефективності, безпеки та зручності фінансових послуг. В умовах стрімкого розвитку технологій та глобалізації фінансових ринків, банківські установи змушені постійно адаптуватися до нових викликів і можливостей. Компаративний аналіз інноваційного розвитку банківського бізнесу в Україні та зарубіжних країнах дозволить виявити сильні та слабкі сторони різних підходів до впровадження інновацій, оцінити ефективність державних політик, інституційних структур та корпоративних стратегій. Порівняння з зарубіжними країнами надає можливість врахувати найкращі практики та уникнути помилок, що дозволяє ефективніше впроваджувати інновації та сприяти стійкому розвитку фінансової системи.
Проведення компаративного аналізу інноватизації банківського бізнесу в Україні та зарубіжних країнах.
У процесі дослідження використано як загальнонаукові, так і спеціальні методи пізнання, а саме: системний аналіз, методи систематизації та узагальнення, логічний, монографічний, порівняльний та табличний методи.
Наведено класифікацію банківських інновацій на міжнародному ринку та визначено, що успішні банки обирають інноваційний розвиток як інструмент досягнення конкурентної переваги, беручи до уваги всі вигоди й загрози. Наведено результати компаративного аналізу інноватизації банківського бізнесу в Україні та зарубіжних країнах та з’ясовано, що головні тенденції інновацій і розвитку банків передбачають міцний взаємозв'язок між банками й клієнтами, інтеграцію банків та ІТ відділів, взаємодію між банками й соціальними мережами, а також реалізацію сучасних технологій. Виокремлено інноваційні продукти, що використовуються у практичній діяльності банків України та встановлено, що банки більш часто застосовують засоби штучного інтелекту, які дають змогу застосовувати більш інноваційні технології, через це компанії мають можливість зменшувати витрати й поліпшити якість послуг, наданням котрих вони займаються.
Подальші дослідження мають бути спрямовані на розробці заходів щодо активізації впровадження інновації, таких як цифрові гаманці та біометрична ідентифікація, що допоможуть покращити якість обслуговування клієнтів та підвищити ефективність банківських операцій.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Костянтин ШКІЛЬНЯК (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

