КЛАСИФІКАЦІЯ ЦІН ТА ЇХ ХАРАКТЕРИСТИКА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-332-81

Ключові слова:

ціна, ціноутворення, види функцій цін

Анотація

Розглянуто поняття ціни з різних аспектів та її економічну суть. Яка відображена через виконання нею окремих функцій, взаємопов’язаних між собою та утворюють єдину систему: облікову; збалансування попиту та пропозиції; стимулюючу; розподільчу; засобу розміщення виробництва. Проаналізовано різні підходи до класифікації цін та їх видів. Під ціною розуміємо засіб маркетингового впливу підприємства на споживача з метою забезпечення ринкової рівноваги між попитом і пропозицією. Ціна є важливим джерелом доходу підприємства, оскільки містить прибуток. Складовими ціни є також різні види непрямих податків (податок на додану вартість, акцизний збір), торгівельні чи спеціальні надбавки, націнки або знижки. Ціна товару остаточно формуються на ринку і значною мірою залежать від співвідношення попиту і пропозиції. Різні види цін мають свої особливості та застосовуються у відповідних умовах. Наведено класифікацію цін за різними ознаками, охарактеризовано їх види.

Завантаження

Опубліковано

27.06.2024