ТЕОРЕТИЧНІ ТА МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ПРОЦЕСУ РЕВІТАЛАЙЗИНГУ БРЕНДУ

Автор(и)

  • І. ОТЕНКО Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця Автор https://orcid.org/0000-0001-7849-2381

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-294-3-39

Ключові слова:

бренд, життєвий цикл, старіння бренду, ревіталайзинг бренду

Анотація

З прискоренням темпів глобалізації та її впливу на економічні процеси посилення конкуренції на ринку стає неминучим, що безпосередньо впливає на тривалість життєвого циклу товарів та послуг. Крім того, зміна каналів маркетингових комунікацій не завжди сприяє сталому розвитку брендів та утриманню стабільних позицій на ринку. За певних умов бренд досить швидко може втратити для споживачів актуальність, що змушує компанії постійно контролювати рівень лояльності до бренду. У разі втрати позицій для реанімації бренду вживають низку заходів, й одним з найефективніших є ревіталайзинг. Мета статті полягає у дослідженні теоретичних і методичних основ процесу ревіталайзингу брендів. Процес впровадження та управління брендами останнім часом набуває нової актуальності через постійну зміну в економічних процесах. Основним завданням підприємств є підвищення конкурентоспроможності та завоювання нових позицій ринку, і ефективний брендинг залишається основним інструментом. Зазначено, що наразі життєвий цикл бренду значно скорочений, і головним завданням компанії є утримати бренд у стадії зрілості якомога довше. У разі, якщо бренд потрапив у стадію спаду, компанія має розпочати процес ребрендингу, одним із варіантів якого може бути процес ревіталайзингу. Виокремлені симптоми старіння бренду, що можуть стати сигналом для ревіталайзингу. Визначено низку питань, які можуть слугувати для подальшого визначення і розробки стратегії омолодження бренду. Репрезентовані основні методи, що забезпечують ревіталайзинг бренду. Подані переваги омолодження бренду перед створенням нового бренду.

Впровадження процесу ревіталайзингу бренду має певні переваги у виборі стратегії ребрендингу для підприємства. Процес управління брендом має враховувати всі загрози й прогнозувати подальший розвиток відповідно до життєвого циклу бренду та своєчасно визначати наявність симптомів старіння. У разі їх виникнення варто вжити комплексних заходів, що ґрунтуються на комплексних змінах, здатних вдихнути у бренд нове життя та відновити його конкурентоздатність на ринку.

Завантаження

Опубліковано

06.03.2021

Як цитувати