ОРГАНІЗАЦІЙНО-МАРКЕТИНГОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯК ФАКТОР РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВ ЛЕГКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-312-6(2)-70

Ключові слова:

інновації, інноваційний потенціал, підприємницький потенціал, організаційно-маркетингове забезпечення, ділова активність, євроінтеграція, управління

Анотація

У статті зроблено висновок, що інноваційна діяльність є складним поняттям, яке поєднує потік основних та супутніх інноваційних процесів з метою отримання кінцевого результату – інноваційного продукту. Досягнення відповідного результату можливе за умови розгляду інноваційного процесу як цілісного (узагальнюючого) явища та застосування комплексного підходу до управління інноваційним потенціалом підприємства. Узагальнено глобальні зміни, що відбуваються у соціальному житті та створюють виклики й перешкоди для розвитку підприємництва. Сучасні бізнес-структури намагаються адаптуватися до динамічного середовища, забезпечити ефективну роботу та активізувати інноваційні процеси.
Метою статті є дослідження особливостей управління підприємницьким потенціалом бізнес-структур в умовах глобальних викликів та використання маркетингових інструментів у формуванні ринкової ділової активності. Для дослідження використовувалися такі методи:
•    системний – для розкриття змісту підприємницького потенціалу, дослідження маркетингових інструментів і важелів, уточнення місця маркетингового забезпечення в системі управління бізнес-структурами;
•    структурно-логічний аналіз – для визначення особливостей сучасних тенденцій розвитку підприємницького потенціалу;
•    графічний – для побудови логічної блок-схеми;
•    логічне узагальнення – для уточнення рекомендацій.
У статті визначено сутність підприємницького потенціалу та місце інновацій і маркетингових інструментів у системі управління бізнес-структурами. Побудовано логічну блок-схему формування підприємницької ділової активності бізнес-структур на ринку. Проаналізовано особливості сучасних структурних проблем легкої промисловості України щодо формування підприємницького потенціалу, розвитку інноваційної діяльності та створення маркетингового забезпечення управління бізнес-структурами.
У статті використано елементи наукового дослідження, спрямованого на більш ефективне вирішення окремих питань. Для цього було зібрано й проаналізовано інформацію, що міститься в різних літературних джерелах, здійснено її узагальнення, сформульовано висновки та пропозиції. Встановлено, що характерною особливістю управління бізнес-структурами та їх підприємницьким потенціалом із використанням маркетингових інструментів є те, що стратегічне управління формується не як окремий напрям діяльності підприємства, а як коротко- або довгостроковий план розвитку бізнесу. Зроблено висновок, що в сучасних умовах одним із найпрогресивніших підходів до ведення прибуткового бізнесу є використання маркетингових інструментів в управлінні бізнес-структурами та їх підприємницьким потенціалом.

Завантаження

Опубліковано

29.12.2022

Як цитувати

БЕРДИЧЕВСЬКИЙ, А. (2022). ОРГАНІЗАЦІЙНО-МАРКЕТИНГОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯК ФАКТОР РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВ ЛЕГКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 312(6(2), 418-423. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-312-6(2)-70