СТРАТЕГУВАННЯ В УПРАВЛІННІ РИНКОВОЮ КАПІТАЛІЗАЦІЄЮ КОРПОРАТИВНИХ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-298-5(2)-52Ключові слова:
стратегування, стратегія, ринкова капіталізація, корпоративні аграрні підприємства, стратегічний фінансовий менеджментАнотація
Досліджено зміст стратегування в управлінні ринковою капіталізацією корпоративних аграрних підприємств. Показано, що стратегія управління ринковою капіталізацією корпоративного аграрного підприємства є складовою загальної економічної стратегічної політики сталого розвитку компанії. Встановлено, що метою стратегії є максимізація ринкової капіталізації підприємства, а стратегічною ціллю – забезпечення достатнього обсягу капіталу для соціального-економічного, екологічного й виробничого розвитку. Принципами стратегування визначено системність, прозорість, компетентність, ефективність і планову адаптивність. Суб’єктами управління ринковою капіталізацією корпоративних аграрних підприємств є топ-менеджмент і фінансовий менеджмент корпорації, андеррайтери й акціонери. Об’єктами управління ринковою капіталізацією визначено акції та їхні курси, дивіденди, інвестиційні ризики, вартість активів компанії, фінансові результати, капітал, корпоративний імідж тощо. Обґрунтовано виділення фінансових і нефінансових цілей в стратегуванні управління ринковою капіталізацією, що випливає зі встановлення цільових стратегічних параметрів максимізації ринкової вартості підприємства та забезпечення його сталого розвитку. Виокремлено фінансові, адміністративні і правові методи стратегічного управління ринковою капіталізацією. До основних етапів стратегування в управлінні ринковою капіталізацією віднесено аналіз стану розвитку корпоративного підприємства, визначення місії і візії, встановлення цілей і завдань, розробка субстратегій управління вартістю підрозділів агрокорпорації, реалізація стратегії, моніторинг та обґрунтоване корегування стратегічних цілей і планів. Показано, що інструментами й важелями стратегічного управління ринковою капіталізацією корпоративних аграрних підприємств є андеррайтинг, корпоративний фінансовий менеджмент та стратегічний маркетинг.