УМОВИ ФУНКЦІОНУВАННЯ І РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ НА РИНКУ ПРОДУКЦІЇ БДЖІЛЬНИЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-298-5(2)-15Ключові слова:
ринок продукції бджільництва, підприємства галузі бджільництва, кон’юнктура ринку меду, експортАнотація
У статті проаналізовано умови функціонування і розвитку підприємств на ринку продукції бджільництва. Бджільництво є доволі привабливою сферою економічної діяльності господарств населення вже протягом кількох тисячоліть. Таким чином, розвиток і спеціалізація бджільництва в Україні сформувалися історично під впливом кліматичних і природних умов. Для кожної природно-кліматичної зони характерний свій окремий напрям ведення господарської діяльності. Поглиблений аналіз кон’юнктури ринку меду та інших продуктів бджільництва в Україні є передумовою формування та розвитку ефективної стратегії й тактики маркетингу для підприємств цієї галузі. Обсяги світового виробництва меду зростають за останнє десятиліття, що свідчить про посилення попиту на мед. Ринок меду України належить до таких, де пропозиція майже повністю формується господарствами населення. Головний ринок збуту для українського меду – країни ЄС та США. Виявлено перешкоди на шляху досягнення високої конкурентоспроможності та ефективності функціонування підприємств-виробників меду: експорт меду переважно як сировини; відсутність державної підтримки та смертність бджіл. За сприятливих умов Україна найближчими роками має можливість збільшити виробництво меду на третину, але для цього потрібні діючі державні програми підтримки бджільництва та об’єднання пасічників.