МОДЕЛЮВАННЯ СТРАТЕГІЧНОГО ПОЗИЦІОНУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВА НА ОСНОВІ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-336-65Ключові слова:
інновації, інноваційний розвиток, стратегія, моделювання, стратегічний аналіз, SWOT-аналіз, модифікований метод SPACEАнотація
У роботі проаналізовано структуру частки ринку доходів на ринку мобільного зв’язку, акцентуючи увагу на змінних трендах, впливі інноваційних технологій на фінансові показники компанії, також приділено увагу аналізу кількості користувачів ПрАТ Київстар, обґрунтовані фактори впливу на зміни кількості користувачів, що є важливим індикатором ефективності стратегій, спрямованих на залучення та утримання клієнтів. Визначений вплив кількості користувачів на фінансові показники чистого прибутку від реалізації послуг, що дозволяє оцінити фінансову стабільність та рентабельність компанії в умовах турбулентного середовища, що пов’язане з військовим станом в Україні та окупацією територій. Для більш глибокого аналізу стратегічного позиціонування підприємства застосовано модифікований метод SPACE-аналізу та SWOT-аналіз. SWOT-аналіз дозволяє виявити сильні та слабкі сторони організації, а також можливості, загрози з боку зовнішнього середовища та враховує специфіку інноваційних процесів, таких як впровадження нових технологій, зміни в потребах споживачів, нові можливості для ринку та зміни напряму спеціалізації.
Для розробки моделі SPACE основним фактором став високий рівень технологічного розвитку компанії на основі, якого ПрАТ Київстар займає лідерські позиції на ринку, тому була запропонована модель розробки стратегічного напряму розвитку підприємства на основі модифікованої матриці SPAСE-аналізу. SPACE-аналіз виступає важливим інструментом в оцінці стратегічної позиції та дій, що містить відображення зовнішніх факторів (привабливість та стійкий науково-технічний розвиток галузі мобільного зв’язку) та внутрішніх факторів (інвестиційний та інноваційний потенціали компанії). Дана методика використана для оцінки стратегічних планів та процесів, яку доповнює SWOT-аналіз, що в результаті визначає стратегічну позицію ПрАТ Київстар на олігопольному ринку мобільного зв’язку в Україні. Стаття є корисним ресурсом для фахівців у галузі стратегічного менеджменту та аналізу ринку телевомунікаційних послуг, а також для всіх, хто цікавиться питаннями інноваційного розвитку бізнесу в умовах глобалізації та цифровізації.