УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТНИМИ ПОЗИЦІЯМИ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-302-1-4Ключові слова:
конкурентоспроможність, конкурентні позиції, дослідження ринку, підприємство, управління витратами, стратегічний розвитокАнотація
У статті акцентовано на проблематиці управління конкурентними позиціями підприємства, зокрема здійснено аналіз та розроблено низку пропозицій на прикладі даних фінансово-господарської та управлінської діяльності підприємства, яке спеціалізується на наданні будівельно-ремонтних послуг. Розроблено методику комплексного аналізування конкурентних позицій підприємства, що включає аналіз інвестиційної привабливості галузі, розрахунок структури та динаміки індексу Герфіндаля-Гіршмана, показника динаміки місткості цільового ринкового сегмента, на якому спеціалізується підприємство. Розроблено та апробовано методику складання конкурентної карти підприємств-конкурентів на ринку будівельно-ремонтних послуг регіону. Запропоновано, розраховано та побудовано матрицю «Рівень привабливості галузі, в якій здійснює діяльність підприємство» за критеріями: (1) інтенсивність конкуренції в галузі; (2) стадія розвитку галузі. Визначено пріоритетні заходи зі посилення таких складових конкурентоспроможності підприємства, як фінансова, інтелектуально-кадрова, техніко-технологічна та інші.