ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ НАУКОВОГО ПІЗНАННЯ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ДОСЛІДЖЕНЬ В ОСВІТНІЙ СФЕРІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-304-2(2)-21Ключові слова:
вища освіта, глобалізація, освітньо-професійна програма, експертний метод оцінювання, анкетуванняАнотація
Стаття присвячена з’ясуванню можливостей використання сучасних наукових методів наукового пізнання, зокрема методу експертних оцінок, при виявленні тенденцій розвитку освітнього простору в України та розробці напрямів щодо його адаптації до внутрішніх умов та глобальних викликів. Розкрито характерні риси розвитку вищої освіти в умовах глобалізації освітнього простору. Наголошено на актуалізації питань використання комплексу сучасних методів наукового пізнання при аналізі процесів, що відбуваються у розвитку освітньої діяльності, для прийняття обґрунтованих рішень. Одним з таких методів визнано метод експертних оцінок, перевагою якого є можливість приймати рішення, коли об’єктивні методи не можуть дати потрібний результат. Проведено дослідження на прикладі освітнього процесу навчання здобувачів вищої освіти першого бакалаврського рівня Львівського торговельно-економічного університету на предмет визначення ступеня відповідності форм, методів навчання та викладання принципам академічної свободи та студентоцентрованого підходу під час навчання. Для реалізації методики була використана спеціальна опитувальна анкета з широким переліком питань і пропонованими відповідями, а також була встановлена бальна шкала для здійснення можливості оброблення отриманих даних. Для оброблення отриманих даних оцінки використано розповсюджений універсальний програмний пакет Microsoft Excel.