METHODOLOGICAL PROVISION OF FORECASTING AND PLANNING OF SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES INNOVATIVE DEVELOPMENT ACTIVATION
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-326-76Keywords:
innovation, innovative development, activation of innovative development, small and medium-sized businesses, enterprise, planning, forecastingAbstract
Доведено актуальність удосконалення та опрацювання відповідного методичного забезпечення прогнозування та планування нововведень в сучасних умовах активізації інноваційного розвитку вітчизняного бізнесу. Визначено необхідність реалізації системного та комплексного підходу щодо планування та прогнозування інноваційного розвитку малого та середнього підприємництва. Встановлено склад перешкод та обмежень щодо активізації розвитку інноваційної діяльності вітчизняних підприємств. Визначено, що забезпечення органічного зв’язку між результатами прогнозування та планування інноваційного розвитку дозволяє посилити обґрунтованість прийняття стратегічних і оперативних рішень, спрямованих на усунення проблем розвитку підприємств малого та середнього бізнесу. Відзначено, що складність та неоднозначність завдань, розв’язання яких має здійснюватися в при виконанні функції прогнозування, обумовлює необхідність застосування великого розмаїття методів і прийомів, що дозволяють сформувати адекватні прогнози майбутнього, умови та наслідки реалізації стратегічних перспектив розвитку підприємства. Узагальнено характеристики методів планування та прогнозування інноваційного розвитку підприємства. Дано обґрунтування доцільності вибору методів планування та прогнозування інноваційного розвитку за рівнем мінливості (невизначеності майбутнього) умов господарювання з урахуванням розмаїття і складності елементів внутрішнього середовища та зовнішнього оточення підприємства малого та середнього бізнесу. Доведено, що визначення характеристик мінливості та складності умов інноваційної діяльності підприємства дозволяє сформувати вимоги щодо оцінювання відповідності (можливості використання) певного методу планування та прогнозування перспективи активізації інноваційного розвитку для передбачення майбутнього стану підприємства.