РЕФЛЕКСИВНИЙ ПІДХІД У БІЗНЕСІ, УПРАВЛІННІ, ЕКОНОМІЦІ ТА МАРКЕТИНГУ: ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-330-78Ключові слова:
рефлексія, рефлексивне управління, управління бізнес-процесами на основі рефлексивного підходу, інформаційне забезпечення, управління персоналом, управління аграрними підприємствами, стале управління аграрним природокористуваннямАнотація
У статті представлено результати теоретичного аналізу сутності рефлексивного управління й бібліометричного аналізу досліджень щодо застосування рефлексивного підходу в різних сферах, з акцентом на бізнесі, управлінні, економіці та маркетингу, як теоретичної основи розвитку інформаційного забезпечення ефективності бізнес-процесів. Із використанням програмного забезпечення VOSviewer і метаданих із бази Scopus побудовано дві бібліометричні карти найуживаніших термінів: перша – у публікаціях щодо застосування рефлексивного підходу включає 437 ключових слів, що використовувалися не менше п’яти разів, об’єднаних у вісім тематично споріднених кластерів; друга – у публікаціях щодо застосування рефлексивного підходу у сфері бізнесу, управління, економіки та маркетингу включає 44 ключових слова, що використовувалися не менше трьох разів, об’єднаних у дев’ять кластерів. Сформовано бібліометричний ландшафт щодо застосування рефлексивного підходу в бізнесі, управлінні, економіці та маркетингу як теоретичну основу розвитку інформаційного забезпечення ефективності бізнес-процесів.