ЕКОНОМЕТРИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ВПЛИВУ ПОДАТКОВОГО НАВАНТАЖЕННЯ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ НА ОБСЯГ ВИПУСКУ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Гертруда ГОЙ Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана Автор https://orcid.org/0009-0002-9505-4636
  • Олена ЮНЬКОВА Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана Автор https://orcid.org/0000-0002-8326-5383

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-346-5-26

Ключові слова:

економетричне моделювання, кореляційний аналіз, регресія, промислове підприємство, податкове навантаження, інновації

Анотація

У роботі проведено економіко-математичне моделювання обсягів продажу продукції промислових підприємств із урахуванням впливу їх  інноваційного розвитку та податкового навантаження. На основі побудови багатофакторної регресійної моделі визначено ключові детермінанти, що впливають на динаміку продажів. У результаті аналізу встановлено, що дохід на душу населення та рівень інноваційної активності позитивно впливають на обсяг реалізації, тоді як підвищення ціни продукції має зворотний ефект. Податкове навантаження виявилося статистично незначущим, однак демонструє тенденцію до стримування зростання продажів. Додатково перевірено модель на мультиколінеарність, автокореляцію та гетероскедастичність, що підтвердило її статистичну надійність. Проведений кореляційний аналіз засвідчив наявність сильних зв’язків між обсягами продажів та окремими чинниками попиту. Отримані результати можуть бути використані для прогнозування ринкової динаміки, обґрунтування управлінських рішень і підвищення ефективності діяльності промислових підприємств.

Завантаження

Опубліковано

16.10.2025

Як цитувати

ГОЙ, Г., & ЮНЬКОВА, О. (2025). ЕКОНОМЕТРИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ВПЛИВУ ПОДАТКОВОГО НАВАНТАЖЕННЯ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ НА ОБСЯГ ВИПУСКУ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 346(5), 184-189. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-346-5-26