ВПЛИВ ЕКОЛОГІЧНОГО МАРКУВАННЯ НА СПОЖИВЧІ ПЕРЕВАГИ ТА ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-338-42Ключові слова:
екологічне маркування, beacon-технології, якість продукції, greenwashing, сталий розвиток, екологічна сертифікаціяАнотація
У статті проаналізовано поняття «екологічне маркування», яке представляє собою систему позначень, яка підтверджує відповідність продукції або послуг встановленим екологічним стандартам, спрямованим на мінімізацію негативного впливу на довкілля. Досліджено роль екологічного маркування як інструменту підвищення довіри споживачів до товарів, стимулювання відповідального споживання та покращення конкурентоспроможності підприємств. Розглянуто основні типи екологічного маркування відповідно до міжнародних стандартів ISO, їх значення для забезпечення екологічної безпеки продукції та впровадження сталих практик у виробництві. Визначено основні проблеми екологічного маркування. Запропоновано напрями вдосконалення екологічного маркування, включаючи впровадження цифрових технологій, розширення державних стимулів для екологічного виробництва. Стаття містить рекомендації щодо підвищення ефективності екологічного маркування як інструменту сталого розвитку економіки та формування екологічно відповідального суспільства.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Леся ДОНЧАК, Діна ШКВАРУК (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.