ВПЛИВ ЕКОЛОГІЧНОГО МАРКУВАННЯ НА СПОЖИВЧІ ПЕРЕВАГИ ТА ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ

Автор(и)

  • Леся ДОНЧАК Вінницький навчально-науковий інститут економіки Західноукраїнський національний університет Автор https://orcid.org/0000-0003-1764-872X
  • Діна ШКВАРУК Вінницький навчально-науковий інститут економіки Західноукраїнський національний університет Автор https://orcid.org/0000-0003-3617-9375

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-338-42

Ключові слова:

екологічне маркування, beacon-технології, якість продукції, greenwashing, сталий розвиток, екологічна сертифікація

Анотація

У статті проаналізовано поняття «екологічне маркування», яке представляє собою систему позначень, яка підтверджує відповідність продукції або послуг встановленим екологічним стандартам, спрямованим на мінімізацію негативного впливу на довкілля. Досліджено роль екологічного маркування як інструменту підвищення довіри споживачів до товарів, стимулювання відповідального споживання та покращення конкурентоспроможності підприємств. Розглянуто основні типи екологічного маркування відповідно до міжнародних стандартів ISO, їх значення для забезпечення екологічної безпеки продукції та впровадження сталих практик у виробництві. Визначено основні проблеми екологічного маркування. Запропоновано напрями вдосконалення екологічного маркування, включаючи впровадження цифрових технологій, розширення державних стимулів для екологічного виробництва. Стаття містить рекомендації щодо підвищення ефективності екологічного маркування як інструменту сталого розвитку економіки та формування екологічно відповідального суспільства.

Завантаження

Опубліковано

30.01.2025

Як цитувати

ДОНЧАК, Л., & ШКВАРУК, Д. (2025). ВПЛИВ ЕКОЛОГІЧНОГО МАРКУВАННЯ НА СПОЖИВЧІ ПЕРЕВАГИ ТА ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 338(1), 285-289. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-338-42