СПЕЦИФІКА МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ОКРЕМИХ СУБ’ЄКТІВ АГРАРНОГО РИНКУ В УМОВАХ КОНКУРЕНЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-332-71Ключові слова:
аграрний маркетинг, сфера матеріально-технічного забезпечення АПК, складові аграрного маркетингу, особливості аграрного маркетингу, суб’єкти агромаркетингу, позиціонування виробників сільськогосподарської техніки, конкуренція на аграрному ринкуАнотація
За різними ознаками маркетингова діяльність виробників сільгосптехніки може бути визначена як така, що слідує концепції промислового маркетингу, однак автор вважає, що визначальним у даній ситуації є аналіз рівня впливу специфічних рис аграрного маркетингу на діяльність підприємств виробників сільськогосподарської техніки. Виявлено, що зазначені підприємства підпорядковуються впливу тих же чинників і умов, що і сільгоспвиробники і змушені враховувати їх у своїй діяльності. Саме тому усі маркетингові рішення виробників сільськогосподарської техніки корелюють з маркетинговою діяльністю аграріїв. Крім того, перспективи розвитку сільськогосподарського машинобудування повністю залежать від маркетингових та управлінських рішень агровиробників, як основних замовників. Важливим є розуміння того, що виробники сільськогосподарської техніки активно впливають на аграрний ринок і аграрне виробництво. Пропонуючи нові машини і обладнання вони стимулюють аграріїв впроваджувати інновації, впроваджувати нові методи роботи, започатковувати вирощування нових культур тощо. У свою чергу аграрії своїми запитами стимулюють розробку нових машин та обладнання і формують стандарти та вимоги до якості, продуктивності, надійності. Таке співробітництво є взаємодоповнюючим і взаємовигідним а отже і найбільш ефективним. Тому теоретичне рішення щодо визначення виробників сільськогосподарської техніки, запасних частин і витратних матеріалів активними та важливими суб’єктами аграрного маркетингу повинно перейти у практичну площину: аграрії та переробні підприємства повинні включити виробників сільгосптехніки та підприємства матеріально-технічного забезпечення АПК у сферу свого маркетингового моніторингу і активно цікавитись новинками на ринку сільськогосподарських машин та обладнання та впливати на даний ринок формуючи запити на нову техніку і технології.