ТЕНДЕНЦІЇ ВДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО РИНКУ МОРСЬКОГО СУДНОПЛАВСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-306-3-26Ключові слова:
круїзний туризм, круїзна галузь, круїзи, морські подорожі, судноплавна компанія, Європа, світовий круїзний ринокАнотація
Сучасна круїзна галузь – це глобально інтегрована до світової економіки індустрія, яка є пов’язана практично з усіма базовими галузями (та секторами) світової економіки (від суднобудування до індустрії розваг). Число пасажирів, які подорожують на круїзних суднах, щорічно збільшується, відповідно зростають і доходи від цього виду бізнесу, тому організація круїзного виду відпочинку – дуже перспективна і прибуткова справа. Взагалі круїз являє собою морський тур, у базову вартість якого є включене комплексне обслуговування на борті судна, зокрема проїзд на судні, проживання в каюті (у залежності від обраного класу), харчування, розваги і, як правило, цілий ряд спеціальних заходів на борті судна (свята, фестивалі, конкурси, концерти й ін.).
Глобалізація круїзної індустрії та зростання з кожним роком кількості круїзних портів диктують ринку круїзних операторів вимоги щодо об’єднання зусиль у досягненні спільних цілей розвитку. Особливе місце серед таких об’єднань посідає брендинг круїзних напрямів, який передбачає і об’єднання кількох портів з метою надання певного туристичного продукту. Оскільки круїзи користуються сталим попитом туристів з усіх країн світу, то обрання теми даної дипломної роботи є досить актуальним. Круїзний туризм стає все більш важливою частиною структури зайнятості передових індустріальних країн, а також країн, що розвиваються. Сучасна круїзна галузь – це глобально інтегрована до світової економіки індустрія, яка є пов’язана практично з усіма базовими галузями світової економіки. Глобалізація круїзної індустрії та зростання з кожним роком кількості круїзних портів диктують ринку круїзних операторів вимоги щодо об’єднання зусиль у досягненні спільних цілей розвитку.
Джерельною базою роботи слугують праці відомих вітчизняних та зарубіжних фахівців в галузі туризму, таких як Александрова А.Ю., Жихарева В.В., Корнілова В.В., Логунова Н. А., Нездоймінов С.Г. та ін., інтернет-джерела та статистична інформація. Об’єкт дослідження – організація процесу здійснення круїзного туризму в Європі. Предмет дослідження – сучасний стан круїзного туризму в приморських регіонах Європи. Мета – дослідження сучасного стану та перспектив розвитку круїзного туризму в Європі. Визначено теоретичні аспекти організації морського туризму, описано особливості сучасного стану круїзного ринку та вказано нормативно-правову базу функціонування морських подорожей. Висвітлено перспективи розвитку круїзного судноплавства для приморських регіонів Європи, в результаті чого запропоновано тенденції щодо вдосконалення управління європейського ринку морського судноплавства.