ІНСТРУМЕНТИ СПОРТИВНОГО МАРКЕТИНГУ ПРОСУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВА НА РИНКУ (НА ПРИКЛАДІ ПОЛЬЩІ)
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-310-5(1)-43Ключові слова:
інструменти маркетингу, фізкультурно-спортивні послуги, підприємство, ринок, Польща, польський досвідАнотація
У статті аналізуються маркетингові інструменти, які доцільно використовувати в сучасних умовах з метою просування на ринок підприємств сфери фізкультурно-спортивних послуг (на прикладі Польщі). Доведено, що спортивний маркетинг має певну низку спільних рис із маркетингом інших видів послуг. Тому в ході просування підприємства фізкультурно-спортивних послуг на ринку можна застосовувати маркетинговий інструментарій з просування інших підприємств сфери послуг.
З’ясовано, що спонсорство є важливим інструментом просування підприємства сфери фізкультурно-спортивних послуг на ринку. Дано характеристику основним формам спортивного спонсорства. Виділено основні причини зростання значення спонсорства як форми просування. У статті висвітлюються цілі спонсорства, які поділяються на чотири категорії (створення іміджу компанії, компанії, клієнтів, місцевої громади).
У статті аналізуються маркетингові інструменти, які доцільно використовувати в сучасних умовах з метою просування на ринок підприємств сфери фізкультурно-спортивних послуг (на прикладі Польщі). Доведено, що спортивний маркетинг має кілька спільних рис із послугами та може поєднуватися з маркетингом послуг. З’ясовано, що спонсорство є важливим інструментом просування підприємства сфери фізкультурно-спортивних послуг на ринку. Дано характеристику основним формам спортивного спонсорства. Виділено основні причини зростання значення спонсорства як форми просування. У статті висвітлюються цілі спонсорства, які поділяються на чотири категорії (створення іміджу компанії, компанії, клієнтів, місцевої громади).
Автори представили детальну характеристику кожної категорії. У статті досліджено, що види спонсорства можна класифікувати за кількома ознаками, зокрема, за спонсорськими організаціями, кількістю спонсорів та характером спонсорських послуг. Особливу увагу приділено такому різновиду спонсорства, як ліцензійне спонсорство, яке полягає у згоді на використання імені, емблеми, символу, торгової марки або офіційного чи декоративного зображення спонсора. Стаття доводить цей вид спонсорства на досвіді Польщі.
У контексті дослідження важливим є дотримання маркетингових прав при вивченні ролі маркетингу в просуванні підприємства сфери фізкультурно-спортивних послуг на ринку. Маркетингові права включають ті, які використовуються як на місці, так і під час заходу, а також реалізуються в період між окремими заходами. Наголошується, що необхідно розрізняти право продавати власні продукти зі спонсорованою візуальною ідентичністю або рекламувати та продавати продукти та послуги спонсора безпосередньо під час спонсорованих заходів або в каналах зв’язку правовласника. Орієнтуючись на польський досвід, слід враховувати ключові принципи, які допомагають залучити до маркетингової діяльності впливову людину. Кожен визначений принцип підтверджується польським прикладом.