ПЕРСПЕКТИВИ ЗМІН ВЕКТОРУ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ: РЕЗУЛЬТАТИ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-310-5(1)-14Ключові слова:
вектор розвитку, стейкхолдери, освітньо-науковий парк, заклад вищої освіти, наукові публікації, дуальна освітаАнотація
У статті проаналізовано зміни вектору розвитку вищої освіти за умови дії негативних факторів зовнішнього середовища. Встановлено, на прикладі діяльності Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського, що в останні роки значно зменшилась кількість студентів в регіональних ЗВО і виникла проблема зайнятості науково-педагогічного персоналу, який має наукові ступені, звання та значну публікаційну активність, де провідне місце займають публікації у виданнях, що індексуються БД Scopus. Запропоновано взаємоузгодити діяльність учасників освітнього процесу в рамках проєкту «Міжнародний освітньо-науковий парк «школа-ЗВО-стейкхолдери»». Реалізація цього проєкту дає можливість створити багатофункціональне та багатоформатне наукове середовище, яке буде сприяти вирішенню завдань щодо формування освітнього процесу шляхом функціонування науково-освітніх хабів та он-лайн курсів; впровадження в цей процес мобільних додатків у розрізі асинхронного навчання; створення електронних соціологічних лабораторій зокрема з використанням краудфандингових інструментів; широке впровадження дуальної освіти як інструменту підвищення рейтингу регіональних університетів.