СУЧАСНИЙ СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ГОТЕЛЬНИХ МЕРЕЖ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-312-6(2)-4Ключові слова:
готельні ланцюги, франчайзинг, франшиза, роялті, діджиталізація, лізингАнотація
У статті проаналізовано сутність та переваги готельних ланцюгів. Керівництво готельними мережами відбувається на основі договору франчайзингу, контракту на управління або лізингу (оренда). Розглянуто форми оплати згідно з договором франчайзингу. Встановлено, що на світовому ринку лідируючі позиції займають такі готельні ланцюги: індійський OYO, китайський Jin Jiang, Marriott International (США). В Україні представлені також міжнародні готельні ланцюги, проте переважають національні. Серед національних ланцюгів лідерами в Україні є мережа Reikartz Hotel Group, Premier Hotels and Resorts, Royal Hotels and SPA Resorts. Тенденціями розвитку готельних мереж в Україні є поява в Україні світових та національних брендів економ класу, розширення переліку брендів, які об’єднують національні готельні мережі, домінування національних мереж над міжнародними, поширення азійських корпорацій, нерівномірний територіальний розподіл підприємств, що входять у ланцюги, вихід національних мереж на світовий рівень. Виділено проблеми готельного сектору України та напрями розвитку готельних мереж.