ОРГАНІЗАЦІЙНА КУЛЬТУРА ЯК АРХІТЕКТУРА ПРОСТОРУ ІННОВАЦІЙ В ТРАНСФОРМАЦІЙНИХ ПРОЦЕСАХ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ СИСТЕМ

Автор(и)

  • Валентина СТАДНИК Хмельницький національний університет Автор https://orcid.org/0000-0002-2095-3517
  • Наталія ЯЦЮК Khmelnytskyi National University Автор
  • Олена ГОНЧАРУК Хмельницький національний університет Автор
  • Віталій ЙОХНА Хмельницький національний університет Автор
  • Андрій ГОНЧАРУК Хмельницький національний університет Автор https://orcid.org/0000-0003-4690-9781

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-312-6(1)-2

Ключові слова:

повоєнне відродження економіки, поведінкова теорія, системні трансформації, відносини «принципал-агенти», інновації, інноваційний розвиток

Анотація

Проблема відродження економіки України в повоєнний період не може бути вирішена без трансформації системи менеджменту. Вона має бути підпорядкована завданням розвитку і її методи та інструменти мають забезпечувати цілеспрямовану, системну та результативну інноваційну діяльність усіх суб’єктів господарювання. Цілями статті визначено розроблення науково-методичних підходів до управління розбудовою архітектури організаційних відносин в економічному партнерстві «принципал-агенти» для вирішення завдань формування організаційної культури, адекватної цілям трансформаційних процесів, закладених в основу інноваційних стратегій розвитку соціально-економічних систем. У роботі аргументовано, що один із способів вирішення цих завдань може полягати в розвитку організаційної культури, яка в умовах повоєнної трансформації вітчизняної економіки має формувати архітектуру простору інновацій. Наведено авторське визначення даної дефініції і охарактеризовано основні вимоги до створення такого простору. Зазначено, що для вирішення цього завдання в організаційному середовищі необхідно діагностувати проблеми, які виникають у відносинах «принципал-агенти». Сформульовано авторську позицію, що формування організаційної культури такого типу здійснюватися із застосуванням методологічних підходів поведінкової теорії.   Її атрибути та цінності  мають збільшувати рівень довіри між керівництвом і найманими працівниками, знижуючи ризики опортуністичної поведінки і підвищуючи організаційну ефективність.

Завантаження

Опубліковано

29.12.2022

Як цитувати

СТАДНИК, В., ЯЦЮК, Н., ГОНЧАРУК, О., ЙОХНА, В., & ГОНЧАРУК, А. (2022). ОРГАНІЗАЦІЙНА КУЛЬТУРА ЯК АРХІТЕКТУРА ПРОСТОРУ ІННОВАЦІЙ В ТРАНСФОРМАЦІЙНИХ ПРОЦЕСАХ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ СИСТЕМ. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 312(6(1), 15-22. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-312-6(1)-2