СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ СИСТЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ МАШИНОБУДІВНОГО ПІДПРИЄМСТВА НА ОСНОВІ АКТИВІЗАЦІЇ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-318-3-24Ключові слова:
стратегічне планування, система менеджменту, інтеграція, зовнішньоекономічна діяльність, експорт, функції менеджменту, експортоорієнтована стратегія розвиткуАнотація
У статті актуалізовано питання стратегічного планування системи менеджменту машинобудівного підприємства на основі активізації його зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД) та експортних позицій. Наведено окремі аспекти розвитку машинобудівної галузі на сучасному етапі циклічних трансформацій економіки України за умов військового стану та посиленої інтеграції до Європейського союзу. На прикладі окремого суб’єкта господарювання виділено доцільність продуманого стратегічного планування системи менеджменту та охарактеризовано місце експортної діяльності у ньому. Згруповано елементи менеджменту, які формують розвиток машинобудівного підприємства, яке має на меті стимулювання експорту, запропоновано кроки стратегічного планування та ключові проблеми оперативного рівня. Охарактеризовано значення центру активізації ЗЕД зі сторони вартісного аспекту реалізації функцій менеджменту, запропоновано зміни до організаційної структури досліджуваного підприємства. Побудовано структуру алгоритму розробки експортоорієнтованої стратегії розвитку в стратегічному плануванні системи менеджменту підприємства.