СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ БІЗНЕСУ: ОСНОВНІ СКЛАДОВІ ТА ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ РЕАЛІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-324-6-73Ключові слова:
сталий розвиток, соціальна відповідальність бізнесу, благодійність, модель соціальної відповідальності, етика бізнесу, умови воєнного стануАнотація
У статті досліджено складові та напрями реалізації соціальної відповідальності бізнесу, які реалізуються під впливом актуальних подій в Україні.. Наведено підходи до визначення поняття «соціальна відповідальність бізнесу». Зазначено на взаємозв’язок соціальної відповідальності бізнесу та сталого розвитку. Визначено відмінності у характеристиках соціальної відповідальності бізнесу та благодійності. Розкрито основні складові внутрішньої та зовнішньої соціальної відповідальності бізнесу. Виділено причини, що стримували розвиток соціальної відповідальності бізнесу в Україні. Сформовано напрями реалізації соціальної відповідальності бізнесу на початку воєнних дій в Україні. Наведено п’ятикомпонентну модель соціальної відповідальності бізнесу в умовах війни. Зазначено на результати дослідження сталості українського бізнесу під час війни. Акцентовано увагу на таких ключових напрямках СВБ: систематизація та координація корпоративного волонтерства в межах організації, застосування практики wellbeing (корпоративне благополуччя) та war/work balance (балансування роботи під час війни) та Ukraine first, National Identity, Ukraine Culture Code