ФОРМУВАННЯ ФІНАНСОВО-ІНВЕСТИЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА З ПОЗИЦІЇ СТРАТЕГІЧНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-324-6-48Ключові слова:
фінансовий потенціал, інвестиційний потенціал, фінансово-інвестиційний потенціал, стратегія формування фінансово-інвестиційного потенціалу підприємстваАнотація
В статті здійснено аналіз підходів до поняття «фінансовий потенціал», «інвестиційний потенціал», розкрито їх зміст та особливості. Базуючись на результатах критичного аналізу наукових джерел, обґрунтовано, що фінансовий та інвестиційний потенціал підприємства необхідно розглядати як єдину дефініцію, що обумовлено сукупністю загальних характеристик. На основі проведених досліджень запропоновано авторське визначення поняття «фінансово-інвестиційний потенціал» підприємства. Доведено, що фінансово-інвестиційний потенціал суб’єкта господарювання, має низку різновидів, що дало змогу виокремити класифікаційні ознаки фінансово-інвестиційного потенціалу суб’єкта господарювання. Узагальнено класифікацію чинників, які впливають на величину фінансово-інвестиційного потенціалу суб’єкта господарювання. Запропоновано послідовність розроблення й реалізації стратегії формування фінансово-інвестиційного потенціалу підприємства, що визначає пріоритетні напрямки розвитку, джерела формування інвестиційних ресурсів і послідовність етапів реалізацій довгострокових фінансово-інвестиційних цілей, що забезпечують загальний розвиток діяльності підприємства на перспективу.