ТЕХНІКИ КРЕАТИВНОСТІ ТА АКТИВІЗАЦІЯ РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-324-6-24Ключові слова:
техніки креативності, інновації, розробка інновацій, інноваційне підприємництво, ТРВЗ, Дизайн-мисленняАнотація
У статті досліджено використання компаніями технік креативності в процесі створення інноваційних продуктів та сервісів. Розглянуто приклади компаній Samsung, IDEO. Визначено як працюють над створенням інновацій вищезазначені компанії, яким чином використовують техніки креативності або їх різновиди для більш ефективного генерування ідей. На конкретних прикладах розглянуто використання Теорії рішення винахідницьких завдань, Дизайн-мислення. Яким чином компанії створюють інноваційну культуру, підрозділи для роботи над складними проблемами. Показано як впливають на результати створення інновацій ідентифікація та робота з обмеженнями, створення мультидисциплінарних команд, розглянуто особливості підходу до розробки інновацій в компаніях Samsung, Google та Apple. Досліджено чинники, які впливають на успішність використання технік креативності в інноваційному підприємництві.
Автором пропонується власна класифікація чинників, які впливають на ефективність використання технік креативності в інноваційному підприємництві. Пропонується розподіл за трьома типами: внутрішні, зовнішні та комбіновані. Запропонована класифікація чинників виокремлює окремі елементи, які впливають на ефективність використання технік креативності в інноваційному підприємництві, та розподіляє їх на типи. Це дає розуміння, чи можливий вплив компанії на конкретний чинник, в разі якщо він відноситься до внутрішніх, або частковий вплив, якщо чинник віднесено до змішаних, чи необхідно адаптуватися то чинників, на які впливу немає. Класифікація дозволяє виокремити кожний елемент і якісно його пропрацювати. Пропрацювавши кожен з елементів, компанія має змогу значно покращити якість інноваційних розробок.