ЕКОЛОГІЧНА СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ БУДІВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-294-3-49Ключові слова:
екологічна стратегія, будівельна галузь, екологічний менеджмент, конкурентоспроможністьАнотація
Розвиток підприємств будівельної галузі передбачає наявність належних екологічних стратегій. Екологічна стратегія є способом досягнення цілей суб’єкта господарювання, котрий різниться від других способів своєю новизною, насамперед для цього підприємства, для галузі, покупців, держави в цілому тощо. Саме розбіжність у підходах дає змогу менеджерам націлити пильну увагу на використання належного методичного забезпечення, котре враховує основні вимоги, які мають бути задіяні в процесі стратегічного планування. Завдяки оттакому підходу забезпечується розробка чіткої і життєздатної стратегії, спроможної забезпечити підприємству стійкі та тривалі конкурентні привілеї. Наразі на території України чимало будівельних підприємств мають зацікавленість в тому, щоб домогтись належної екологічної продуктивності, прагнуть контролювати вплив на довкілля. Для дієвої реалізації стратегії будівельного підприємства, враховуючи його екологічну відповідальність, повинно бути окреслено перелік критеріїв, за котрими може бути сформований прийнятний її рівень. Суперечлива природа формування ефективної екологічної стратегії продукує розв’язання задач за виваженим підходом, а також оптимізації механізмів існування міжнародних товарних ринків. Екологічна стратегія безпосередньо має розглядатись у взаємозв'язку із фронтальною специфікою, тенденціями, динамікою наявності екологічної свідомості здійснення господарських ухвал у всіх царинах та на всіх щаблях їх діяльності. Передовий досвід розвинутих держав щодо інтеграції екологічної політики в усі галузі економіки та вдосконалення системи інтегрованого екологічного управління демонструє те, що сталий розвиток держави неможливий без екологічного складника. Наразі будівельні підприємства впроваджують у виробництво нові стандарти екологічного менеджменту, що актуально для вітчизняних підприємств задля підвищення їх конкурентоспроможності. Екологічний менеджмент спирається на сукупність форм, методів, засобів управління виробничими процесами для досягнення екологічної та економічної ефективності з метою підвищення конкурентоспроможності підприємств. Відповідно, досягнення конкурентної переваги підприємства базується не лише на нижчій собівартості продукції порівняно з конкурентами, але й на ефективній управлінській системі, активному впровадженні інновацій, у тому числі й екологічно чистих технологій. Стратегія екологічної політики має визначати не лише пріоритетні цілі та напрями, але і відповідні заходи та засоби для їх реалізації з урахуванням реального стану довкілля та тенденцій до змін у ньому, потреб соціального та економічного розвитку країни на основі фундаментальних доктринальних положень. Виявлення можливих негативних екологічних наслідків ведення діяльності в будівельній галузі, превентивне усунення можливих загроз у цій сфері стають основою успішного функціонування компаній, які націлені на розвиток та визнання.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 А. ТКАЧЕНКО, О. БУГРІМ (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

