ІДЕНТИФІКАЦІЯ ОСНОВНИХ НАПРЯМІВ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМИ ПОСЛУГАМИ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-294-3-26Ключові слова:
освітня послуга, управління, система освіти, організаційно-економічне забезпеченняАнотація
У статті проаналізовано основні підходи до трактування поняття освітньої послуги, які розглядають її як цілеспрямовану діяльність учасників освітнього процесу; процес передачі певної інформації для засвоєння; сукупність знань, умінь, навичок і певного обсягу інформації і т.п. Встановлено, що система організації та управління освітою на регіональному та державному рівнях в цілому являє собою сукупність взаємопов'язаних елементів: освітніх програм і державних освітніх стандартів різного рівня і спрямованості, мережі освітніх установ, що реалізують їх незалежно від організаційно-правових форм, типів і видів, органів управління освітою та підвідомчих їм установ і організацій. Виявлено проблеми, властиві управлінню сучасної системи освіти України: відсутність чітких вимог, що пред'являються до управлінців; невизначеність специфічного змісту управління освітою; негативні наслідки розпаду існуючої раніше системи управління (порушення системи матеріального постачання, відсутність контролю і прогнозу кількісних і якісних характеристик освітніх послуг). Визначено специфіку освітньої послуги, а саме поєднання традиційних характеристик послуг і нерозривний зв'язок освітніх послуг з джерелом їх надання; зміни якості послуги при зміні рівня персонал; неможливість збереження; нематеріальний характер; активна участь споживача в процесі надання освітньої послуги. Визначено майбутні основні напрямки організаційно-економічного забезпечення управління освітніми послугами в Україні: стимулювання платоспроможного попиту на освіту через податкові пільги; розвиток системи контролю забезпечення державних освітніх стандартів і т.п.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 НАТАЛІЯ ТКАЛЕНКО (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

