СТРАТЕГІЧНІ ПРІОРИТЕТИ РОЗВИТКУ СФЕРИ МЕДИЧНОГО ТУРИЗМУ В КОНТЕКСТІ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-298-5(1)-6Ключові слова:
медичний туризм, в’їзний туризм, виїзний туризм, мультиплікаційний ефектАнотація
Стаття присвячена поглибленню теоретичних засад розвитку медичного туризму в Україні та обґрунтуванню мультиплікаційного ефекту медичного туризму. З цією метою розглянуто чотири основні спонукальні мотиви медичного туризму у світі (нижча вартість лікування та діагностики в іншій країні; більш сучасні медичні технології за кордоном; висококваліфікована медична допомога і сервіс; часовий фактор (при довгому очікуванні медичного лікування в своїй країні), виокремлено два основні напрямки медичного туризму (в’їзний медичний туризм та виїзний медичний туризм).
Встановлено, що на даному етапі розвитку нашої країни відсутнє нормативне регулювання сфери медичного туризму. Лише існують певні неурядові організації, діяльність яких націлена на: 1) розвиток медичного туризму та залучення до сфери медичного туризму зацікавлених в його розвитку лікарів: Асоціація Медичного Туризму (УАМТ) (створена у 2013 році); 2) пошук для потенційного пацієнта клініки та надання таким клінікам пропозицій із залучення найкращого досвіду ціни та умов для вирішення тієї чи іншої проблеми (Біржа Медичного Туризму, створена у 2015 році).
Представлено причини стрімкого розвитку індустрії медичного туризму в Україні, досліджено структуру виїзного туризму в Україні за виробниками-посередниками послуг. Проаналізовано тенденції розвитку в’їзного медичного туризму.
Аналіз стану виїзного та в’їзного медичного туризму сприяли узагальненню та виділенню основних тенденцій розвитку ринку медичного туризму в Україні та передумов подальшого розвитку власного сегменту медичного туризму, а також сприяли ідентифікації існуючих обмежень та проблематики.
Ідентифікація існуючих обмежень в розвитку медичного туризму сприяє пошуку інструментів їх усунення та виокремлення важливих сфер забезпечення регіонального розвитку економіки українських міст, на основі прояву мультиплікаційного ефекту від медичного туризму, зокрема: послуги зв’язку та інформаційні послуги; послуги громадського харчування; послуги готельного господарства; послуги індустрії дозвілля та відвідування закладів культури; послуги зі страхування.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Л. ВАГАНОВА (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.

