РЕПУТАЦІЙНА СКЛАДОВА СТІЙКОСТІ ТА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ АГРОПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-336-73Ключові слова:
конкурентоспроможність, ділова репутація, людський потенціал, сталий розвиток, корпоративна соціальна відповідальність, репутаційний капітал аграрного підприємстваАнотація
Ділова репутація є одним з ключових нематеріальних активів підприємства, що забезпечує конкурентоспроможність і довгострокову стабільність. В агропромисловому секторі репутація відіграє особливу роль через високу залежність від довіри споживачів, партнерів і постачальників у зв’язку з необхідністю умов продовольчої безпеки з забезпечення переробних підприємств якісною сировиною і продуктами харчування населення у локальному і глобальному середовищі. Обґрунтовано, що формування конкурентоспроможності аграрному бізнесі відбувається за допомогою таких чинників, як якість продукції, екологічність виробництва, інноваційність та сталість ведення бізнесу, а також ефективна комунікація з ринком, що вимагає відповідної репутаційної стратегії, що забезпечить прийнятний рівень відповідальності щодо стандартів якості продукції, соціальних та екологічних аспектів виробництва. Пропозиції з формування факторів впливу, оцінки та обліку нематеріальних активів у аграрному секторі дозволять аграрним підприємствам напрацювати унікальну конкурентну стратегію, здолати труднощі при оцінці та відображенні на балансі нематеріальних активів, до яких належить репутація. Досліджено аспекти ділової репутації в аграрному секторі та надані пропозиції з розробки критеріїв оцінки репутації аграрних підприємств з урахуванням їх соціально-економічного та екологічного впливу, що дозволить об’єктивно вимірювати репутацію в динаміці. В умовах воєнного стану, пошуку прийнятних і не занадто коштовних інноваційних технологій актуальним є активне використання стратегій соціальної відповідальності бізнесу, максимальна прозорість та етика у взаємодії з партнерами і споживачами, дотримання міжнародних стандартів якості та сталого розвитку, що під час глобалізаційних процесів сприяє інтеграції з міжнародними ринками, дотримання глобальних стандартів якості продукції та управління ресурсами. Продукування і підтримання репутаційного контенту, оцінка і аналіз складання рейтингу на прикладах досвіду підприємств – лідерів, відображених у нашому дослідженні, допоможе підвищити конкурентоспроможність та зміцнити позиції на внутрішніх і зовнішніх ринках.