УПРАВЛІННЯ БРЕНДАМИ В СУЧАСНИХ УМОВАХ: ВИКЛИКИ ВОЄННОГО ЧАСУ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-304-2(2)-4Ключові слова:
бренд-менеджмент, бренд, бренд-стратегія, воєнний час, рефлексія, диджиталізаціяАнотація
Ситуація, у якій наразі опиналося українське суспільство через агресію з боку РФ, вимагає від усіх учасників економічного процесу швидких та ефективних рішень. Потужні українські бренди також вимушені реагувати на безпрецедентну ситуацію. Дана стаття розглядає, як бренди реагують на виклики воєнного часу, якими є перспективи їх розвитку у даному контексті. Метою дослідження є ідентифікація ефективних стратегій брендингу, імплементованих на практиці 10 провідними українськими брендами, у воєнний період для визначення вектору їх подальшого розвитку.
До аналізу діяльності в умовах воєнного часу було залучено десять провідних українських брендів за рейтингом 2021 р. В результаті аналізу було з’ясовано, що не всі бренди відповідають на виклики, продиктовані ситуацією, і згідно з нею корегують власні бренд-стратегії. З огляду на те, що кожен бренд є носієм певних цінностей, які компанія створює і стверджує протягом свого існування, головним завдання бренду як носія цих цінностей є утримання, а за можливості й примноження лояльності клієнтів. Аналіз діяльності провідних українських брендів під час бойових дій на території України засвідчує, що основною бренд-стратегією, яку визначив менеджмент, стала рефлексія на воєнні дії в Україні. Йдеться власне про активну рефлексію, тобто безпосередню участь у допомозі, допомогу громадянам, впровадження благодійних проєктів, що безпосередньо надають допомогу тим, кому вона потрібна та ін. Другою, не менш важливою, бренд-стратегією є максимальна диджиталізація бренду з метою якомога швидшого надання послуг або доставки товарів. В умовах воєнного часу мінімум кліків, простий інтерфейс, інформативний контент для отримання будь-якого товару або послуги стає нагальним, оскільки ситуація, в якій є клієнт і в якій може опинитися, може раптово змінитися, тому чим швидше клієнт отримає бажаний результат, тим краще для всіх учасників процесу. Перспективний розвиток брендів вбачаємо у максимальній диджиталізації пропозицій якщо не зараз, то у повоєнний час, в іншому випадку бренд загубиться серед більш перспективних конкурентів з диджиталізованою пропозицією. Подальші наукові розвідки мають представити аналіз роботи певних галузей і їх провідних брендів у час воєнного стану в Україні.