ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ КРЕАТИВНОЇ ЕКОНОМІКИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-306-3-31Ключові слова:
креативна економіка, креативні індустрії, креативне середовище, культураАнотація
Економічне благополуччя та могутність країни залежить від низки чинників, зокрема: наявності природних ресурсів, сприятливого географічного розташування відносно світових торгівельних шляхів і розвиненої промисловості. Однак, на сьогодні одним з найбільш перспективних напрямів для господарства держави є розвиток саме креативної економіки. Вона, як явище, виникла наприкінці ХХ століття, а ХХІ – стало початком розвитку та розширення поняття.
Культурні та креативні індустрії працюють у складному бізнес-середовищі, де вони визначаються стандартними положеннями, які стосуються бізнесу, а також прав інтелектуальної власності, оподаткування та багатьох інших питань. Таким чином, регулююча нормативна база має сприяти художньому розвитку, забезпеченню та регулюванню підприємницької діяльності, водночас заохочуючи та зберігаючи культурне різноманіття всієї Європи, а зокрема й України. Сектор культури постійно змінюється, дане революційне явище спричинене змінами у цифровому забезпеченні. У відповідь на ці зміни постає питання регулювання концепції креативних індустрій, а тому уряди країн все частіше виявляють потребу в оцінці та провадженні нормативно-правової бази.
Отже, подальший сталий розвиток креативного сектору економіки позитивно вплине на створення нових робочих місць, збільшення прибутку підприємств, зростання доходів населення, розвиток інфраструктури, підвищення туристичної привабливості дестинацій, збільшення потоку іноземних туристів тощо. Окрім цього, значна частина творчих та інтелектуальних ресурсів по всьому світу інвестуються в культуру. Саме людська творчість, інновації та ідеї як на індивідуальному, так і на суспільному рівнях є ключовими чинниками галузі та справжнім багатством держави на сьогоднішній день.