ОПТИМІЗАЦІЯ СТРАТЕГІЇ STР-МАРКЕТИНГУ АГРАРНИХ КОМПАНІЙ РЕГІОНУ НА ОСНОВІ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ТА ПРИНЦИПІВ SMART-СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-332-67Ключові слова:
сегментація, таргетинг, позиціонування, АІ, аграрні підприємстваАнотація
У статті розглянуто особливості оптимізації стратегії STP-маркетингу аграрних підприємств на основі технологій штучного інтелекту та принципів smart-спеціалізації. Визначено роль сегментації, таргетингу й позиціонування для підвищення ефективності взаємодії з різними групами споживачів. Обґрунтовано важливість впровадження ШІ для підвищення точності ринкових прогнозів і поліпшення комунікаційних стратегій, що забезпечує інноваційний розвиток аграрних компаній. Визначено та структуровано завдання, що вирішуються штучним інтелектом у забезпеченні позиціонування аграрних компаній на ринку . Наведено типи інструментів штучного інтелекту, що відповідають завданням STP-маркетингу, представлено їх опис і проаналізовано результати застосування. Розглянуто переваги адаптації стратегії STP-маркетингу у відповідності до концепції smart-спеціалізації, що дозволяє аграрним підприємствам використовувати унікальний потенціал регіональних ресурсів, сприяючи сталому економічному й соціальному розвитку та інтеграції екологічних стандартів.