МАРКЕТИНГОВИЙ МЕНЕДЖМЕНТ АГРАРНОГО БІЗНЕСУ: ВИКЛИКИ ЦИФРОВІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-328-4Ключові слова:
маркетинговий менеджмент, аграрний бізнес, сільське господарство, цифровізація, цифрова трансформація, інноваціяАнотація
У статті досліджується вплив цифровізаційних процесів на аграрний сектор та виклики, що які стоять перед підприємствами цієї галузі. Проаналізовано вплив чинників зовнішнього та внутрішнього середовища на розвиток аграрного бізнесу та проблеми, що затримують розвиток цифрових технологій у сільському господарстві. Відзначено, що важливим елементом маркетингового менеджменту є системний підхід, що дозволяє встановлювати взаємозв'язки між цими чинниками, оцінювати їхній вплив та формувати стратегії маркетингового управління. За результатами дослідження обґрунтовано необхідність створення сприятливих умов для впровадження цифрових інструментів у маркетинговий менеджмент аграрного бізнесу. Результати аналізу також вказують на потенціал використання інноваційних методів у маркетингу, таких як аналіз ринкових тенденцій та використання цифрових каналів комунікації, для подолання викликів цифровізації та підвищення конкурентоспроможності аграрного сектору. Розглянуто перспективи розвитку цифровізаційних процесів маркетингового менеджменту аграрних підприємств. Відзначено, що завдяки систематичному аналізу ринку, управлінню бюджетом та використанню цифрових технологій та каналів комунікації підприємства можуть вправно орієнтуватися в ринкових коливаннях, оптимізуючи при цьому операційні ресурси. Дослідження надає висновки необхідні для подальшого розвитку стратегій маркетингового менеджменту у сільському господарстві, враховуючи актуальні виклики цифровізації та потреби аграрного бізнесу в Україні. Констатовано, що перспективи розвитку цифровізаційних процесів аграрного бізнесу підкреслюють важливість інтеграції маркетингового менеджменту в стратегічне планування аграрних підприємств та його потенціал для підвищення ефективності інноваційної діяльності в цьому секторі.