РЕСУРСНЕ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-334-53Ключові слова:
ресурсне забезпечення, організаційне забезпечення, підприємство, розвиток підприємства, потенціал підприємства, стратегії інноваційного розвитку, підприємства роздрібної торгівліАнотація
У статті аналізуються актуальні дослідження, що стосуються ресурсного та організаційного забезпечення розвитку підприємств роздрібної торгівлі. Розроблена типологія інструментального наповнення системи управління підприємством, яка дає підставу для прийняття правильних управлінських рішень. Запропоновано визначення механізму управління ресурсами підприємства, відмінність якого полягає в тому, що воно враховує інтереси (мотивації) підприємства, споживача і суспільства, виділяє ключові складові управління і встановлює взаємозв'язки між підсистемами управління за ознаками приналежності (за якісними та кількісними характеристиками) до тих чи інших ресурсів. Систематизовано класифікацію основних моделей управління ресурсами в залежності від виду ресурсу. Обґрунтовано, що збалансованість за ресурсами повинна знайти своє відображення при побудові раціональної взаємодії між різними підсистемами управління підприємством. Встановлено, що механізм управління ресурсами підприємства повинен включати інструменти управлінської діяльності господарюючого суб'єкта, розподілені між підсистемами (фінансовою, матеріальною, трудовою), що виступають як єдине ціле й взаємодіють між собою за допомогою реалізації функцій використання, розподілу, наявності й поповнення ресурсів підприємства, що дозволяє розглядати його як ключову ланку в системі управління підприємством в умовах конкурентного середовища. Досліджено ресурсний потенціал суб'єкта господарювання як його здатність формувати, розвивати і активно використовувати матеріальні та нематеріальні активи для забезпечення стійких конкурентних переваг в умовах ринку. Розглянуто механізм організаційно-економічної взаємодії процесів використання структурних складових ресурсного потенціалу визначає стратегічну орієнтацію суб'єкта господарювання і тим самим встановлює необхідний рівень економічної ефективності його функціонування на ринку.