ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ BEACON В ОМНІКАНАЛЬНОМУ МАРКЕТИНГУ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД, ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-334-52Ключові слова:
beacon-технології, омнікальний маркетинг, тренди маркетингу, діджиталізація цифровий маркетинг, інтернет-маркетинг, маркетингова діяльність, маркетингова стратегія, маркетингові комунікації, електронна комерція, поведінка споживачаАнотація
У статті представлені ключові результати європейського досвіду застосування технології beacon у омніканальному маркетингу у сфері комерції з метою виявлення можливостей та перспектив використання цього досвіду в Україні. Визначено відмінності між мультиканальним та омніканальним маркетингом. Для розвитку основних напрямів цифрових технологій в маркетингу потрібно актуалізувати компоненти, що входять до структури інтегрованих маркетингових комунікацій. Встановлено, що під впливом сучасних інтернет-технологій необхідно знову визначити розрізнені точки дотику з клієнтами, які впливають на залучення споживачів та отримання прибутку від використання різних омніканалів.
Розвиваючи практичні аспекти омніканальної роздрібної стратегії, запропонованої Ю. Мелантіу, важливо враховувати, що ефективний омніканальний маркетинг та стратегічні ініціативи дозволяють маркетологам залучати нових клієнтів та підвищувати рівень лояльності до бренду. Представлено сутність, переваги та недоліки beacon-технології, наведено європейський досвід її використання у маркетинговій діяльності комерційних підприємств, а також розглянуто потенційні можливості використання цієї технології в Україні.
Метою статті є оцінка рівня застосування beacon-технологій у омніканальному маркетингу роздрібними продавцями для розробки рекомендаційної бази, необхідної для подальшого ефективного розвитку омніканального маркетингу в Україні. Запропоновано схему взаємодії beacon-технологій у рамках омніканальної маркетингової стратегії.Виконано порівняльний аналіз мультиканальної та омніканальної маркетингових стратегій. Зроблено висновки щодо застосування омніканального маркетингу в європейських країнах та визначено можливості інтеграції beacon-технологій у систему омніканального маркетингу в Україні.