РОЛЬ ТА ЗАВДАННЯ ПІДПРИЄМЦЯ У ДОСЯГНЕННІ ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИРОБНИЦТВА СОНЯШНИКОВОЇ ОЛІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-332-66Ключові слова:
підприємство, роль підприємця, завдання, бізнес, економічна ефективність, виробництво, продукція, діяльність, управлінняАнотація
У статті розглянуто наукові підходи до визначення ролі і завдань підприємця у досягненні ефективності господарської діяльності. Встановлено, що власник має відігравати ключову роль в управлінні та приймати участь у розробці правильної бізнес-моделі, системи бізнес-планування, побудові корпоративної культури, раціоналізації виробничої, комерційної, інвестиційної, фінансової роботи підприємства. На основі проведеного дослідження зроблено узагальнення, згідно якого власнику потрібно проявити характерні навички, здібності та інтуїцію для забезпечення прибутковості свого бізнесу по виробництву соняшникової олії, в цьому полягає його головна роль серед інших учасників. Не залежно від рівня присутності підприємця у бізнес-діяльності, він виконує різні завдання для безперервності виробничих процесів, реалізації продукції та формування певних показників ефективності. До основних завдань власника підприємства по виробництву соняшникової олії запропоновано відносити: ведення перемовин із учасниками зовнішнього середовища; участь у ціновій політиці на сировину та готову продукцію; виявлення перспективних напрямів розвитку виробничої інфраструктури; контроль переробки насіння соняшнику та виходу продукції; визначення доцільності проведення капітальних ремонтів виробничих потужностей і оновлення обладнання; контроль податкового навантаження; участь у визначенні обсягів фінансування діяльності, пошук джерел фінансування; контроль економічних показників; контроль грошових потоків; визначення перспективних планів функціонування бізнесу; погодження доцільності впровадження інновацій; участь у обґрунтуванні інноваційно-інвестиційних проектів; затвердження основних положень маркетингової роботи; погодження ринків збуту, цін реалізації продукції, персональних умов продажу для окремих покупців; участь в обґрунтуванні розмірів складських потужностей; затвердження систем оплати праці; контроль соціальної відповідальності підприємства.