РОЛЬ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ У ВИКОРИСТАННІ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В МАРКЕТИНГОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Тетяна ШУБА Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна Автор https://orcid.org/0000-0002-7163-2721
  • Оксана БОЛОТНА Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна Автор https://orcid.org/0000-0002-0585-0819
  • Олександр ВІТОВ Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна Автор
  • Аліна КУДРЕВИЧ Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна Автор

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-336-7

Ключові слова:

штучний інтелект, етичний аспект, маркетингові технології, корпоративна соціальна відповідальність, маркетингові стратегії

Анотація

У статті визначено роль етичного аспекту впровадження технологій на основі штучного інтелекту в маркетингову діяльність сучасних компаній. Встановлено, що маркетинг на основі штучного інтелекту значною мірою покладається на збір та аналіз персональних даних. Виявлені головні етичні виклики використання штучного інтелекту. Надано рекомендації щодо подолання зазначених викликів.

За останнє десятиліття штучний інтелект (ШІ) увійшов у різні галузі. Сьогодні ШІ є технологією загального призначення, яка може вплинути на кожну галузь  і трансформувати економіку. На цьому тлі швидко зростає кількість наукової літератури, яка документує бізнес-потенціал штучного інтелекту та великих даних. Епоха стала свідком різкого зростання кількості інструментів, додатків і платформ, заснованих на ШІ та машинному навчанні (ML). Ці технології вплинули на охорону здоров'я, виробництво, право, фінанси, роздрібну торгівлю, нерухомість, бухгалтерію, цифровий маркетинг та деякі інші сфери.

Українські підприємства активно використовують штучний інтелект у своїх маркетингових стратегіях. Наприклад, великі ІТ-компанії та стартапи впроваджують чат-ботів для автоматизації підтримки клієнтів, тоді як роздрібні компанії застосовують системи рекомендацій для покращення взаємодії з користувачем.

З іншого боку, ШІ в маркетингу є надзвичайно потужною силою для підвищення ефективності бізнесу. Чим більше він розвивається, тим повніше і глибше очікується його впровадження в повсякденну діяльність організацій. В Україні ШІ активно використовують при роботі над маркетинговими стратегіями. Великі ІТ-компанії та стартапи використовують чат-боти для забезпечення автоматичного режиму підтримки клієнтів. У той же час роздрібні компанії впроваджують системи рекомендацій для покращення взаємодії з користувачем. ШІ в маркетингу, як активний прискорювач ефективності бізнесу, все плавніше входить у повсякденну організаційну діяльність.

Компанії інвестують у дослідження ШІ, щоб з'ясувати, як вони можуть зробити ШІ ближчим до людини. До 2025 року лише доходи від програмного забезпечення для ШІ в усьому світі сягнуть понад 100 мільярдів доларів. Це означає, що в осяжному майбутньому ми продовжимо спостерігати за розвитком ШІ та технологій, пов'язаних з машинним навчанням (ML). ШІ змінюється дуже швидко, томудоведеться докласти чимало зусиль, щоб не відставати від останніх тенденцій.

Завантаження

Опубліковано

28.11.2024

Як цитувати

ШУБА, Т., БОЛОТНА, О., ВІТОВ, О., & КУДРЕВИЧ, А. (2024). РОЛЬ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ У ВИКОРИСТАННІ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В МАРКЕТИНГОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 336(6), 52-55. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-336-7