ОЦІНКА ТА УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВИМ ПОТЕНЦІАЛОМ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ТУРИЗМУ ТА ГОСТИННОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-316-2-55

Ключові слова:

фінансовий потенціал, сфера туризму та гостинності, оцінка, інтегральний показник, управління, конкурентоспроможність, фінансові ресурси, ефективність

Анотація

У статті розроблено багатокомпонентний алгоритм процесу оцінки та управління фінансовим потенціалом підприємств сфери туризму та гостинності на основі інтегрального показника. Додатково ідентифіковано фактори впливу середовища діяльності на ефективність управління фінансовим потенціалом підприємств сфери туризму та гостинності, а також перспектив розвитку, які до нього входять. Розроблено можливі варіанти дій щодо покращення показників фінансового потенціалу підприємств сфери туризму та гостинності у розрізі стратегічного функціонування. Визначено, що достатній рівень фінансового потенціалу є одним з ключових факторів для підприємств сфери туризму та гостинності щодо підвищення їхньої конкурентоспроможності, ефективності діяльності та реалізації перспективних можливостей подальшого розвитку. Встановлено, що фінансовий потенціал підприємств сфери туризму та гостинності виступає одним з ключових чинників, які характеризують підприємницьку діяльність у відповідності до наявних фінансових ресурсів, фінансового стану та конкурентних ринкових позицій суб’єкта економічних відносин, а також можливостей розвитку та перспективних напрямів діяльності в умовах динамічного та нестабільного економічного середовища. Нарощення фінансового потенціалу підприємств сфери туризму та гостинності чинить позитивний вплив на ряд аспектів підприємницької діяльності: стабільність конкурентного середовища та наявність конкурентних переваг за існуючої ринкової кон’юнктури, інвестиційну привабливість для стейкхолдерів, сталий та інноваційний розвиток підприємства загалом та ін. Цінність проведеного дослідження полягає у розширенні наукових поглядів щодо управління фінансовим потенціалом підприємств сфери туризму та сфери гостинності. Подальші дослідження пропонується проводити у розрізі розробки науково-методичних положень щодо оптимізації структури фінансового потенціалу підприємств сфери туризму та гостинності у процесі реалізації стратегічних цілей функціонування, а також перспектив застосування GAP-аналізу для ідентифікації та декомпозиції внутрішніх стратегічних розривів за складовими елементами фінансового потенціалу.

Завантаження

Опубліковано

27.04.2023

Як цитувати

ВАСИЛЬЄВА, Т., ГРИЦЕНКО, Л., КОЖУШКО, І., ГАПОНЕНКО, С., & КУЦЕНКО, В. (2023). ОЦІНКА ТА УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВИМ ПОТЕНЦІАЛОМ ПІДПРИЄМСТВ СФЕРИ ТУРИЗМУ ТА ГОСТИННОСТІ. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 316(2), 350-356. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-316-2-55