ЕКСПЕРТНЕ ОЦІНЮВАННЯ ПАРАМЕТРІВ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ РОЗДРІБНОГО ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-332-65Ключові слова:
ефективність, якість послуг, роздрібна торгівля, параметри якості, шкала оцінюванняАнотація
У статті розглянуто питання оцінювання якості послуг роздрібної торгівлі, яке зумовлюється постійно зростаючою асортиментною і ціновою конкуренцією між торговельними підприємствами за умов високого рівня інформованості споживачів про товари і послуги. Зазначено, що ефективність діяльності роздрібного торговельного підприємства через свою специфіку визначається якістю послуг, що надаються споживачеві. Проаналізовані моделі, пропоновані для експертного оцінювання та комплексного аналізу ефективності діяльності торговельного підприємства, використовуючи параметри якості послуг. Зроблений висновок, що для більш повного оцінювання ефективності діяльності роздрібному торговельному підприємству необхідно враховувати додаткові параметри, за якими споживачі можуть і не висловити своєї думки, але які необхідні для сталого розвитку підприємства і важливі для інших зацікавлених сторін: бізнес-партнери, держава, суспільство. Ці параметри повинні характеризувати бізнес-процеси з погляду їх організації всередині роздрібного підприємства і повинні оцінюватись тільки постачальником послуг. Наведена спроба розробки шкали оцінки параметрів ефективності діяльності роздрібного торговельного підприємства, що ґрунтується на виокремленні параметрів оцінки якості послуг згідно з основними напрямами сприйняття споживачами якості торговельної послуги. Показана можливість використання оціночної шкали параметрів перед ухваленням управлінських рішень щодо підвищення конкурентоспроможності роздрібного торговельного підприємства на основі підвищення ефективності основних напрямів сприйняття торговельної послуги, якість надання якої оцінюється як безпосередньо покупцем, так і самими продавцем.