МОТИВАЦІЯ СОЦІАЛЬНО ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ (АНАЛІЗ ДОСЛІДЖЕНЬ ЗАХІДНИХ НАУКОВЦІВ)
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-326-54Ключові слова:
мотиви, детермінанти, мотивація соціально відповідальної діяльності бізнесу, внутрішня та зовнішня мотивація, стратегічні та етичні мотиви, корпоративна соціальна відповідальністьАнотація
В цій публікації на основі праць західних фахівців досліджено детермінанти та мотиви соціально відповідальної діяльності бізнесу. Західні дослідники встановили, що великі компанії більш мотивовані зовнішніми стимулами, тоді як компанії малого та середнього бізнесу спираються на внутрішні мотиви. Серед них найвагомішими є цінності та переконання менеджерів (власників), їх сумління, розуміння власного обов’язку перед суспільством. Внутрішній мотив бізнесу є сильнішим за зовнішні стимули в плані непохитності й тримання стратегії соціальної відповідальності, незважаючи на зовнішні виклики. Внутрішня мотивація є більш надійною в скрутних умовах. Однак, внутрішня мотивація має і соціальний контекст: суспільство, законодавство, репутація і конкурентоспроможність впливають на мотивацію бізнесу до прийняття соціально відповідальних практик. Ці два аспекти взаємопов'язані і впливають один на одного, сприяючи розвитку соціально відповідальної діяльності бізнесу в сучасному світі.