МЕТОДИКО-ПРИКЛАДНІ ЗАСАДИ УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ СУБ’ЄКТІВ БІЗНЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-318-3-3Ключові слова:
соціальна відповідальність, бізнес, управління, підприємство, модель, підхідАнотація
У статті виділено пріоритетне значення впровадження в національну модель управління економікою елементів соціальної відповідальності бізнесу та сформовано припущення стосовно отримання економічних і соціальних вигід від таких заходів при побудові високорозвиненого та прогресивного господарства. Наголошено на результатах аналізу досліджень вітчизняних науковців та зроблено висновки, що увага до такого питання посилюється, але стосується окремих аспектів соціальної відповідальності бізнесу. Виділено розбіжності у визначенні соціальної відповідальності бізнесу у США та країнах Європи та наголошено, що вони в основному визначаються на рівні відносин бізнес – держава. Звернуто увагу на прикладних характеристиках основних підходів (інструментального, з позиції політичного впливу, соціальних вимог та етики) до концепції соціальної відповідальності бізнесу. Отримані висновки дозволили сформувати концептуальні методико-прикладні засади управління соціальною відповідальністю бізнесу, на які необхідно звернути увагу українським державним інституціям та можуть бути вдало впроваджені в національне підприємницьке середовище.