УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ТОРГОВЕЛЬНОЇ МЕРЕЖІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-326-57Ключові слова:
управління, конкурентоспроможність, торговельна мережа, клієнт, програма лояльностіАнотація
У статті проведено аналіз процесів управління конкурентоспроможністю торговельних підприємств, що входять до складу торговельної мережі. Зроблено критичний аналіз загальнотеоретичних позицій щодо оцінки впливу конкуренції в галузі з позиції підприємств торгівлі. Визначені найбільш впливові конкурентні сили, які характерні для торговельних підприємств, організованих на основі мережі. Встановлено, що найбільшої уваги в управлінні конкурентоспроможністю мережевих підприємств торгівлі потребують попит основної маси населення та процеси загострення глобалізації в торгівлі. Розглянуто основні типи конкуренції в торгівлі та надано їх змістовну характеристику. Особливу увагу приділено процесам управління взаємовідносинами з клієнтами. Доведена необхідність використання підходів CRM-системи, як фундаменту інструментів ефективного управління побудови системи лояльності клієнтів. Розглянуто основні види клієнтських привілеїв у програмах лояльності. Проведено аналіз переваг та недоліків існуючих програм лояльності задля визначення сильних та слабких місць в управлінні відносинами з клієнтами торговельної мережі.