РОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНИХ-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА У РОЗВИТКУ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-332-54Ключові слова:
інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ), місцеве самоврядування, громадянське суспільство, прозорість, ефективність, комунікація, взаємодія, розвиток, громадський контроль, громадська участьАнотація
Стаття показує, які інформаційно-комунікаційні технології можуть стати ключовим інструментом для розвитку ефективного, прозорого та відповідального місцевого самоврядування, що спирається на активну участь громадян. Інформаційно-комунікаційні технології виступають невід’ємним елементом функціонування сучасного суспільства, від яких залежить не тільки розвиток науки і техніки, а й демократії. Громадські організації та активні громадяни все активніше беруть участь у процесах прийняття рішень на місцевому рівні. Доведено, що інформаційні технології дають можливість громадським організаціям ефективніше комунікувати, мобілізувати людей та впливати на рішення влади. Автори висловлюють переконання, що успішне впровадження інформаційних-комунікаційних технологій в місцеве самоврядування є запорукою сталого розвитку українських територіальних громад та зміцнення довіри населення до місцевої влади. Зазначено, що електронне урядування – це потужний інструмент відкритості влади, який перетворює взаємодію між громадянами, бізнесом та владою. Завдяки електронному урядуванню громадяни отримують безперешкодний доступ до публічної інформації, що сприяє їх участі в процесі формування та реалізації державних рішень, а також покращує якість надання державних послуг. Реформа децентралізації влади стала ключовим фактором у формуванні нових підходів до взаємодії між державою та громадськістю. Вона дозволила перейти від традиційної, централізованої системи до більш гнучкої, що враховує потреби громад. Одночасно з цим, розвиток інформаційних технологій та їх впровадження в сферу державного управління зробили доступ до державних послуг більш зручним та доступним для громадян. Проаналізовано, те що, взаємодія між органами державної влади та громадськістю в Україні здійснюється за допомогою двох основних інформаційно-комунікаційних систем (внутрішня та зовнішня комунікація). Надано переваги та виклики цифрової трансформації, досліджено моделі взаємодії органів влади та громадських організацій, та описано кращі практики застосування інформаційних технологій для покращення управління на місцевому рівні.